20 Şubat 2012 Pazartesi

TİLKİ TAVSİYELİ YÖNETİM


Aslanla tilki sohbet ediyordu. Aslan yönetim sorunlarından bunalmış şekilde tilkiye dert yandı. “Kral olarak zorluklar yaşıyorum. Zaman zaman hayvanlar âleminde kargaşa oluyor. Hep kaba gücümü kullanarak yönetmek benim saygınlığımı azaltıyor. Ne yapmam gerek diye düşünüyorum?”

Tilki her zamanki kurnazlığıyla çözüm önerdi. “Önce hayvanları cinslerine göre gruplamak gerek. Kurtlar, çakallar, zebralar gibi. Her grubun başına genç ve bilgisiz birini getirirsin. Onlar hem sana daha iyi itaat eder ve emirlerini sorgulamadan yerine getirir hem de hemcinslerine kötü davranacaklarından sana rahmet okutturur. Böylelikle hem dilediğin gibi yönetmiş olursun, hem de zorbalık senden bilinmez.”

Durdu GÜNEŞ
(Her güne bir fıkra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder