23 Nisan 2017 Pazar

AH BU KİTAPÇILAR!


Bir gün Yüksel Caddesinden geçerken yere serilmiş ikinci el kitapları görünce durdum. Kitaplara bakıyorum. Gözüme “Aşk Üzerine Çeşutlamalar” isimli kitap çarptı. Kitabı elime aldım, inceliyorum. Kitapçı delikanlı kitabın fiyatını yükseltme çabası içinde:
-Abi, o kitabın baskısı yok. Elim de bir tane kaldı. Piyasada arasanız da bulmazsınız, dedi.
Gülümsedim, sonra:
-Bu kitabın yazarı benim, dedim.
Çocuk tam emin olamadı. Sonra “gerçekten mi” dedi ve devam etti:
-O zaman kitabı satmıyorum. Eğer kitabı benim için imzalarsanız çok memnun olurum. Sizden imzalı bir kitabım olsun, dedi.
Kitabı imzalayıp verdim. Sonraki bir zaman diliminde eski bir kitapçıyla sohbet ederken, kendi kitabımla olan bu olayı biraz da gizli bir gurur duyarak anlattım. Kitapçı gülümsedi. Gizli gururumu açık bir boşluğa düşürürcesine;
-İmzalı kitaplar daha çok para ediyor. Başka bir müşterisi için kitabın fiyatını artırmıştır, dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder