28 Ocak 2011 Cuma

O HANGİ GAZETEDE YAZIYORDU?


Okumak, düşünmek ve değerlendirmek yerine duyduklarımızla yetiniyoruz Bu, şifahi kültür geleneğinin egemen olmasından kaynaklanan bir özelliğimiz olsa gerek.

Kitap okumak yerine televizyon ve gazetelerden edindiğimiz bilgileri yeterli sayıyoruz. Doğruluğunu test etmediğimiz, analitik bakamadığımız birçok veriyi, bilgiyi alıyor sonra da bunları doğruymuşçasına yorumluyoruz.

Görev gereği bir mühendisle yolculuk yapıyordum. Yolculuk esnasında toplumsal olaylardan konuşuyoruz. Ben tarihsel sosyolojik tahliller yapıyorum. İbni Haldun’un mukaddimesinden örnekler veriyorum. Mühendis duvara bakar gibi gözlerime bakıyor. Bir ara tereddüt edip soruyorum.

—İbni Haldun’u biliyorsunuz herhalde?

Mühendis, bilmediğini kapatmaya çalışarak karşı soru soruyor.

—Pardon o hangi gazetede yazıyordu?


Durdu GÜNEŞ

(Her güne bir fıkra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder