22 Nisan 2011 Cuma

BENDE SANA ÖYLE BİR DİKEN BATIRIRIM Kİ


Bir arkadaşım benim sık fıkra ve atasözü kullanmamdan çok etkilenir. Hatta zaman zaman not alarak “Bunu bir yerde kullanayım.”der. Bir gün bana “Durdu, senin atasözlerin benim başımı belaya sokuyor.” dedi.
Sonra başından geçenleri anlattı.
GİMA’ YA sözleşmeli personel olarak girmişti. GİMA müdürü onu değişik reyonlarda çalıştırmak istiyor. Ama arkadaş ısrarla istihbarat memuru olmak istediğini söylüyor. (İstihbarat memuru, senetle yapılan satışlarda senet sahibiyle ilgili bilgileri araştıran personel) Müdürle satış salonunda ayaküstü arasında şu diyalog yaşanıyor.
-Seni gıda reyonunda değerlendirelim.
-Hayır, ben istihbarat memuru olmak istiyorum.
-Seni deterjan reyonunda değerlendirelim.
-Hayır, ben istihbarat memuru olmak istiyorum.
-Seni parfümeri reyonunda değerlendirelim.
-Hayır, ben istihbarat memuru olmak istiyorum dedikten sonra, “Diken battığı yerden çıkarılır müdür bey” diyor.
Müdür diyalogun arasında bu sözün ne anlama geldiğini pek kavrayamayıp sinirle odasına çekiliyor. Bir saat sonra çağırıp öfkeyle bağırıyor.
-Bende sana öyle bir diken batırırım ki kimse çıkaramaz.
Arkadaş şaşkın,
-Bu bir atasözüydü müdür bey, diyor.
Müdür;
-Ne atasözü kardeşim, kompozisyon dersinde miyiz? İş konuşması yapıyoruz,  diyor.

Durdu GÜNEŞ
(Her güne bir fıkra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder