5 Mart 2012 Pazartesi

DÜŞÜNMEK



Papağanla hindi sohbet ederken, Papağan “ Ben düşünmeden konuşuyorum, sen ise konuşmadan düşünüyorsun. Ama düşünmek ve konuşmak birbirini tamamlamayınca bir işe yaramıyor” demiş.

Hindi “Ben her halükarda düşünüyorum. Konuşmasam da sorun değil. Ama ben düşünme konusunda insanlara çok acıyorum” demiş 

Papağan şaşırmış sonra devam etmiş. “Düşünme konusunda insanlara niye acıyorsun? Onlar ki, ‘ insan düşünen hayvandır’  diye düşünmeyi tekellerine almışlar.”

Hindi vay zavallı insanlar der gibi konuşmuş“Acımam şu ki, insanların kolunu kesip yerine takma kol taksalar ya da gözünü oyup yerine takma göz koysalar, kıyameti koparırlar. Oysa okullarda düşünme yeteneklerini öldürüp yerine takma düşünce kalıpları yerleştiriyorlar, hiçbir insan sesini çıkarmıyor. Çünkü artık düşünemiyorlar.”

Durdu GÜNEŞ
(Her güne bir fıkra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder