25 Mart 2012 Pazar

EĞİTİM ŞART AMA…

Bilge baykuşla karga yine sohbet ediyordu. Söz döndü dolaştı eğitime geldi.
Karga merakla sordu:
-Biz de insanlar gibi eğitim alsak nasıl olurdu acaba?
Bilge baykuş izaha başladı:
-Eğitimin amacı; insanlara düşüncelerinde, davranışlarında erdemli olmayı ve aklını doğru kullanmayı öğreterek, hayata maddi ve manevi kalite kazandıracak bilgi ve yeteneklerle donatmaktır. Oysa uygulandığı haliyle eğitim, insanları egemen gücün ideolojisine hizmet eden robot ritimli varlıklar haline dönüştürmektedir. Böyle yetişenler yönetimin ortağı değil uşağı olur.  İnsanlar bir birine güven duymaz, “eğitim şart” derler ve kavgaya devam ederler. Eğitimle insanlaşacakları yerde hayvanlardan daha aşağı düşebilirler.
Karga bu açıklamalardan tatmin olmuştu. Memnuniyetini bildirdi.
-Anlattıkların benim için tam bir ders oldu.
Bilge baykuş güldü, sonra sözüne devam etti.
-Maksadım şu ki, kargam sana söylüyorum, insanım sen anla.

Durdu GÜNEŞ
(Her güne bir fıkra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder