20 Ağustos 2018 Pazartesi

45 RAKIMLI BÖLGE

45 RAKIMLI BÖLGE
Başbakanlık Gümrük Müsteşarlığı döneminde memurun biri hastalık nedeniyle mazerete dayalı tayin talebinde bulunur.
Dilekçenin eki raporda, “Memurun astım hastalığına yatkınlığı nedeniyle 45 rakımlı bir bölgede çalışmasının uygun olduğu” belirtilir.
Personel Daire Başkanlığı o dönemdeki İmar İskan Bakanlığından resmi yazıyla 45 rakımlı bölgenin neresi olduğu konusunda bilgi ister. Gelen cevabi yazıda 45 rakımlı bölgenin Edirne Kapıkule olduğu bildirilir.
Personel Daire Başkanı tayin talebinde bulunan memuru çağırır. Doktorun hastalıkla ilgili olarak 45 rakımlı bölgeyi nasıl belirlediğini sorar:
Memur açıklama yapar:
- Başkanım, doktor tıp bilimi yanında ebcet hesabıyla da ilgileniyor. Türk usulü bir ebcet geliştirmiş. 29 harfi a’dan z’ye kadar numaralandırmış. Gümrük ve sağlık harflerinin karşılığında rakamları topladı. Sonra onun içinden hastalığı çıkarınca 45 rakamı çıktı. Onu da rapora yazdı.
Başkan merak eder. 1 den 29 kadar harflere rakam koyar sonra gümrük ve sağlık kelimesinin karşılığındaki rakamları toplar, 173 ediyor, hastalık kelimesinden oluşan rakamı olan 98 i çıkarır, 75 ediyor. Memura bakar;
-Ben de hesapladım. Bir kere o üsulden yapılan hesaplama 45 değil 75 ediyor. Nasıl çıktı bu 45, tam anlayamadım, der.
Memur düşünür, biraz da çaresizce,
- Başkanım baktım doktor işi fazla abartıyor. Ben durum biraz gerçekçi olsun diye rica edip onu 45 e indirttirdim, der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder