19 Ağustos 2018 Pazar

CAHİL OLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ

CAHİL OLMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ
Bir arkadaşın babası bir dostuna hem okuma alışkanlığı kazansın hem de dini bilgiler öğrensin diye ilmihal kitabı vermiş. Zaman zaman karşılaştığında kitabı okuyup okumadığını soruyormuş. Her seferinde dostu, "okuyorum" diye cevap veriyormuş.
Sonunda "kitabı okudum" diyerek getirip vermiş. Arkadaşın babası kitabın sayfalarının pek açılmadığı farkedince sormuş. "Gerçekten sen bu kitabı okudun mu?"
Adam, önce kem küm etmiş sonra " İşin doğrusunu söylersen kitabı tam okumadım." demiş. "Kitaba başladım. Kitabın başında 'Bilerek işlenen günahın bilmeyerek işlenen günahtan daha ağır olduğu' yazıyordu. Günahı ne de olsa işliyoruz. Öğrenip de günahlarımızı ağırlaştırmanın anlamı yok diye düşündüm” demiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder