20 Ağustos 2018 Pazartesi

SUÇLARI ÖNLEMENİN YOLU

SUÇLARI ÖNLEMENİN YOLU
Temel'le Dursun sohbet ederken konu dönmüş dolaşmış ülkedeki suç oranlarının artmasına gelmiş. Dursun ben filozoofik bir eda ile anlatmaya başlamış:
-Kadim Çinde bir bilge Krala, “Tıp mesleği yanlış çalışıyor. Doktorlar insanların hastalıklarından para kazanıyorlar.. Oysaki, doktorlara halkı sağlıklı tutması için para verilmeli. İnsanlar sağlıklarını kaybedip, hastalandıklarında doktorların maaşlarından kesinti yapılmalı. Bu durumda doktorun geliri hastalığın artamasına değil, sağlıklı insanın çoğalmasına bağlı olmalı.” Demiş. Ben bu örnek üzerinden yola çıkarak suçları önlemenin yolunu buldum. Örneğin suçluların artması yönetimin, emniyetin ve yargının görevlerini tam yapmamasıyla ilgilidir. Suç işleyenlerin sayısı arttıkça yönetimde, emniyette ve yargıdakilerin maaşından kesinti yapılmalı. Böylelikle yönetim, emniyet ve yargı, yasalara uyan erdemli insan sayısı arttıkça maaşını hak edecek ve maaşı artacak. O zaman yönetim, emniyet, yargı suçluluğun değil suçsuzluğun artmasına çalışacaklar.
Temel konuşmadan tedirgin olmuş:
- Yav, Dursun bırak filozofça bu düşünceleri. Sen aynen hamsi balık gibisin, ağzını açtıkça belaya gireceksin, demiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder