23 Ağustos 2018 Perşembe

DOĞRU ANLAMLANDIRMAK

DOĞRU ANLAMLANDIRMAK
Marquez’in oğlu Rodrigo Garcia İngiltere’de okumaktadır. İngiliz edebiyat öğretmeni öğrencilere Marquez’in “Albaya Mektup Yok” isimli romanını okumalarını istemiş, ayrıca kitabın kapağındaki “horoz” resminin ne anlama geldiğini sormuş.
Öğrenciler, horoz resminin devrimi simgelediğini söylemişler. Horozla devrim, devrimciler üzerine bağlantılar kurarak açıklamalar yapmışlar.
Marquez’in oğlu ise “Hiçbir şey ifade etmiyor. Bildiğiniz horoz kafası işte” diye cevap vermiş. Marquez’in oğlu olduğunu bilmeyen edebiyat öğretmeni Rodrigo Garsia’ya hem kızmış hem de zayıf not vermiş.
Rodrigo durumu babasına bildirmiş. Marquez okula bir mektup göndermiş, mektupta durumu açıkladıktan sonra, “ Kitabın kapağını hazırlayan kişi nasıl bir devrimcilik buldu, nasıl bir kanıya vardı da bunu kapağa yansıttı gerçekten bilmiyorum. Kitabı dikkatli okusaydı eğer horoz başının romanın sonunda albayın çorbasında yüzdüğünü öğrenecekti” demiş.
İdeoloji, siyasi düşünce insanlarda ön yargı oluşturmakta, ön yargı referansıyla yapılan değerlendirmeler ise yanlış olmaktadır.
Bu durum benim de görev alanımla ilgi bazı çağrışımlara yol açtı.
“Dinleyin ki öğrenesiniz” sözüme, “bize cahil demek istiyorsun” diye karşılık öğrenciler var.“Ezberci bir eğitimle ülke gelişmez,” sözümü “Siz ülkemizi kötülüyorsunuz” diye karşılık veren öğrenciler var. Birçok sözümü şerhetmek zorunda kalıyorum.
Acaba "bende mi bir sorun var" diye düşünürken, eğitimle ilgili olarak geçen yıllarda ajanslara düşen haber konuyu açıklıyor sanırım.
“Üç yılda bir yapılan ve uluslararası eğitim ölçme
değerlendirme sistemi olarak adlandırılabilecek PISA (The P rogramme for I nternational S tudent A ssessment) 2012 sonuçlarına göre; Türkiye 65 ülkeden 15 yaşındaki öğrencilerin katıldığı araştırmada, matematik, fen ve okuma-anlama beceri düzeyleri konusunda OECD ortalamalarının gerisinde kaldı. Genel ortalama olarak 45. Sıradayız. Okuduğunu anlama bizde ciddi bir sorun.”
Okuduğunu anlamakta zorluk çeken, dinlediğini doğru değerlendirmekte zorluk çeken bir nesille karşı karşıyayız.
Cahillerin en tipik özelliği, kişilerin cehaletini fark etmemesi, kabul etmemesi ve tepkisel özellik göstermesidir.
Eğitimi yeniden gözden geçirmemiz şart. Aksi takdirde bu insan kalitesiyle ne huzur, ne refah ne de gelişmişlik kaydedemeyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder